dinsdag 27 juli 2010

Big, Wet and Purple

als je iets groots (in vergelijking met Koreanen) nat en paars langs de weg hebt zien lopen vandaag dan heb je waarschijnlijk mij gezien.

Het regende vandaag, want ja regenseizoen he, dan kun je niet altijd goed weer hebben.
Maargoed ben vandaag naar Sunrise Peak gegaan, waar het dus regende, maar het was nog steeds erg mooi. Daarna naar U-do eiland geweest waar het enigste wat ik heb gedaan is een vulkanisch steentje en een schelp opgeraapt en bimibap gegeten (rijst met groente en ei).

Daarna hebben we de bus gepakt om naar de Lava Tubes te gaan, Pretty Impressive maar toen we weer boven de grond waren begong het weer heel hard te regenen. dus ik heb een hele 'mooie' paarse Poncho gekocht..
dus toen heb ik heel leuk daarmee rondgelopen tot ik terug was.

@ iedereen die opmerkte dat ik de laatste paragraaf met een zucht was.. dat klopt, ik ben verekte moe en ik heb last van m'n keel door de aircon.. dus als ik m'n was uit de wasmachine heb gehaald en opgehangen (ja ik doe echt de was) dan ga ik pitten zodat ik me morgen hopelijk wat beter voel

5 opmerkingen:

Unknown zei

Nice!
Ik hoop dat je wel vet veel foto's hebt gemaakt want ik wordt echt nieuwsgierig naar die dingen die je hier nu beschrijft.. En die poncho, heb je die ook op de foto gezet/is het een aandenken en keert ie mee terug naar Nederland? Ik heb nog wel een mooie gele poncho die vast wel vriendjes met hem wil worden (of is het een haar?)

Nikolet zei

Hey!
Klinkt alsof je veel lol hebt ondanks de regen! Wat gaaf zo'n vulkanisch veld! Lekker tussen die eigeur-walmen ook (aka zwavel?) of viel dat nog mee? Lijkt erop dat ik veel interessante verhalen heb gemist, dus ga die nog maar eens op mijn gemak doorlezen..
Hopelijk krijg je wat mooier weer! Veel plezier!
xx

Unknown zei

Waah ik wacht op je verhaal van vandaag XD

Willemijn & Frank zei

Hee Wietske!

Vervelend dat je verkouden bent. Wij hadden gister in Gyeongju ook de hele dag regen. Als het hier niet regent is het hier echt super warm soms zelfs te warm. Wij hebben nog een leuke tip voor je op Jeju. Misschien ben je er al geweest maar anders is het echt een aanrader. Dat is het schip van Hendrik Hamel met daarin het Guus Hiddink museum. (Hendrik Hamel was de eerste Europeaan die Korea heeft ontdekt en hij was een Nederlander.)
Het schip ligt ergens aan de kust in het zuid westerlijke deel van Jeju.
Ook nog een tempel-tip als je nog niet tempel-moe bent ;)
De Yakcheon-sa tempel. Deze is echts super mooi! Het aparte aan deze tempel is, is dattie best wel modern is.
Nou, succes ermee!!
Wanneer ga je weer terug naar Seoul en weer terug naar NL?
Veel plezier nog! :)
xx
Willemijn & Frank vanuit Gyeongju

Willemin zei

Ohja, kijk bij de Yakcheonsa tempel wel uit dat je nog terugkomt naar je hostel! Wij zijn er de vorige keer wel heel makkelijk heen gekomen maar terug was echt en drama! Per toeval hebben we (gelukkig) ergens een taxi kunnen nemen :P
En check ff bij afbeeldingen op Google of je dit uberhaput een mooie tempel lijkt ;)